Nieuwe input - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sake Boele - WaarBenJij.nu Nieuwe input - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sake Boele - WaarBenJij.nu

Nieuwe input

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sake

09 Juli 2009 | Australië, Sydney

Dag lieve mensen,

Hier weer even een berichtje vanuit Australie. Dit keer niet zoals jullie gewend zijn van Sake maar van Michiel en Jaline. Wij zijn afgelopen zaterdag aan de lange reis begonnen. Het begon met een sneltrein naar Frankfurt toe. We hadden hier zelf hoge verwachtingen van, maar dit viel aan alle kanten tegen; irritante Duitsers, geen plek voor onze tassen, mensen van onze gereserveerde plek moeten sturen etc. Het vliegen ging ondanks dat we een blikseminslag op de vleugel bij Singapore hadden verder prima. Op Cairns stond een gebruinde surfdude ons al op te wachten! In zijn campertje zijn we naar een prachtige camping gereden waar ons tentje al klaar stond. Vanuit de tent voelen we het zand van het strand al en zien we de zee waarin de dolfijnen springen. We hebben toch ietwat last van een jetlag gehad, maar dat schijnt er nu eenmaal bij te horen. De eerste dag wat boodschapjes gedaan en op het strand gelegen. De mannen zijn ’s avonds aan het vissen geweest en met resultaat! Sake dacht een roggetje aan de hengel te hebben, maar dit was toch even een ander beestje dan verwacht werd. Met het vers gevangen aasvisje van Michiel ving de ‘master of fishing himself’ Sake Boele een vis die de naam hammerheadshark mag dragen, oftewel een hamerhaai!! Compleet vol adrenaline en tevens met de vraag; hoe halen we dit beest van de haak is het toch gelukt om het beest los te krijgen en ook nog een paar fotootjes van te schieten.

Vandaag zijn we even in Cairns wezen shoppen want er is nu tenslotte een vrouw in ons midden haha Daarna hebben we een stuk in de buurt gereden en zijn we naar een paar watervallen geweest wat in het regenwoud ligt. We werden toen we net een stukje het bos in waren gelijk al getrakteerd op een bezoekje van een red belly black snake, een slang dus. Dit was niet het eerste exotische beest van die middag en ook niet het laatste want er volgden ook nog wat schildpadden, hagedissen, vissen en een hele grote spin. Weer eens wat anders dan een rondje trimunt zou ik zo zeggen.

Vrijdag staat een mooie Great barriere reef cruise op ons te wachten inclusief een duik naar de onderwaterwereld. Het is hier nu ook walvissenseizoen dus misschien zien we deze ook nog voorbij zwemmen. Kortom nog vele leuke dingen voor de boeg.

Groetjes Jaline & Michiel (voor Nel; Machiel)

Nou vooruit dan maar, ook nog even een berichtje van de rechtmatige eigenaar van deze site:). Zoals jullie in het bovenstaande kunnen lezen zijn Jaline en Michiel met de neus in de boter gevallen. We zitten nu net boven Cairns en het heeft hier een zeer tropisch karakter en we staan met de camper zowat op het strand onder de palmbomen zoals je het ziet op een postkaart. Ook voor de komende dagen ligt er nog veel moois in verschiet in dit deel van Australie. Ben nu al bang dat wanneer ik weer thuis kom heimwee krijg naar al dit prachtigs hier.

Om de schade verder nog even in te halen zal ik nog even kort vertellen hoe het me vergaan is op Hinchinbrook Island en de korte tijd daarna. Hinchinbrook eiland was werkelijk fantastisch mooi. Veruit de mooiste natuur tot nu toe ooit gezien en op plekken gestaan wat je voor onmogelijk houd. Heb het nog even op internet bekeken en het schijnt volgens sommigen één van de mooiste hike trails te zijn ter wereld:). Ongerepte natuur, weinig mensen (enkel 40 mensen per keer zijn toegestaan op het eiland) en geen faciliteiten (zelfs geen water). Hoewel erg mooi, was het dus ook een vrij zware tocht. We (James, de Australiër en ik) moesten we alles voor 5 dagen hiken en kamperen mee in onze backpack nemen en daarmee dus ook tientallen kilometers mee over bergen en dalen lopen. Naast het lopen wat gevist (grote haai aan de haak gehad) en veel gezwommen in één van de watervallen waar we ook rechtstreeks ons drinkwater uit haalde. Kan er verder weinig woorden aan vuil maken omdat dit nou echt iets wat was je zelf moet meemaken om er een voorstelling van te maken. Hoop dat de foto’s toch een beetje een indruk zullen geven.

Na de indrukwekkende tocht verder doorgereisd naar Mission Beach om weer even bij te komen. Met 4 dagen zo goed als geen slaap (door gewicht- en ruimtebezuinigingen had ik op Hinchinbrook geen kussen en enkel zo’n vreselijk schijterig dun blauw isolatiematje als ‘matrass’) was ik daar echt wel even aan toe. In Mission Beach op zeer relaxte camping gestaan bij een YHA Hostel (The Treehouse, een echte aanrader voor toekomstige backpackers). Aldaar een beetje bijgeslapen en twee leuke backpack dames tegengekomen. Een paar dagen met de dames opgetrokken in Mission Beach en ze een lift gegeven naar Cairns. In Cairns de dames gedropt en op zoek gegaan naar een mooie en goede camping om één van de dames voor een dagje, en onze jetlagslachtoffers daarna zo goed als mogelijk te kunnen opvangen. Op deze camping zitten we nu nog steeds en zullen hier tot vrijdag blijven. Daarna zullen we verder doortrekken naar Cape tribulation, nog iets verder noordelijk.

Groetjes Sake

• 09 Juli 2009 - 06:08

Bep:

Ik zie wel aan je blik dat je blij bent dat je grote zus er is. Wat weer een belevenissen en de foto's worden ook steeds leuker, nice chicks Sake??!!!, zie je wel ze komen er uiteindelijk wel...........
    Jaline en Michiel veel plezier daar en Sake geniet er nog van, want de tijd gaat nu wel heel erg vliegensvlug.
    een hartelijke groet uit het natte Doezum

• 09 Juli 2009 - 06:44

De Brokkies:

He hallo alle 3,
    Mooi dat jullie er zijn. Heb je nog geslapen in het vliegtuig, Jaline??
    Wel weer fantastische foto's. Geniet van al het moois en kijk uit voor al die enge beesten.
    groeten Janny

• 09 Juli 2009 - 09:31

Peter Wijbenga:

Boeltje!

Weer geweldig om te lezen hoe jij je vermaakt in Australië. Ik wordt nog steeds met de keer jaloerser ;) Ook nog een Hamerhaai gevangen, kan niet beter. De foto's zien er echt ontzettend vet uit. Ik zie weer uit naar je volgende verslag!

Groeten,

Peter Wijbenga

• 09 Juli 2009 - 12:43

Oma En Nel:

Hoi Sake, Jaline en Michiel(voor altijd!!),
    Een blikseminslag op de vleugel....maar daarna heb je ook wat! Jullie verhalen en de foto's zijn prachtig! Geniet ervan! Hier is het een stuk afgekoeld en we zien ook regelmatig regen. Groetjes van oma en Nel

• 09 Juli 2009 - 19:45

Pa En Ma Weening:

Prachtig verhaal en mooie foto's.Ben benieuwd naar het duiken.We gaan dit weekend naar Kerkrade(WMC).Heel wat anders maar ook leuk.Veel plezier nog en doe voorzichtig. gr. en liefs van ons allemaal.

• 09 Juli 2009 - 19:46

Magda Visser:

Wat leuk om meer bekende gezichten te zien! Jaline en Michiel: maak er een leuke tijd van!
    Jullie houden het wel spannend met al die enge beesten. Heb het goed samen!

• 09 Juli 2009 - 21:14

Greet:

Leuk hoor om via de nieuwe input jullie belevenissen te lezen én de prachtige plaatjes erbij. Doen jullie wel een beetje voorzichtig met al die lugubere beesten... Veel plezier.

• 11 Juli 2009 - 10:18

Johan En Annemieke:

Hey Jaline, Michiel en Sake!!

Wat geweldig leuk, dat jullie zo genieten!!! En de foto's zijn prachtig!!!!

Ik wist niet dat Michiel zo'n goeie visser is.... ennehh dat Jalientje op zoek was naar een nieuwe date... Ik moet eerlijk zeggen, dat Michiel daar ook niet aan kan tippen hoor!! Hahahha..

Geniet van al het moois!!!

Johan en Annemieke

• 11 Juli 2009 - 15:56